پوسیدگی دندان شایع ترین علت از بین رفتن دندان قبل از 35 سالگی
نوشته شده توسط : payam

پوسیدگی دندان شایع ترین علت از بین رفتن دندان قبل از 35 سالگی


بر اساس تحقیقات وزارت بهداشت ،‌درمان و آموزش پزشکی بر روی کودکان  12 ساله ایرانی مشخص شد که حدود  62 درصد آنها دارای پوسیدگی دندان و  18 درصد نیز مبتلا به بیماری لثه هستند.


مسئول واحد بهداشت دهان و دندان این دانشگاه با اشاره به این که یکی از عوامل موثر در سلامتی برخورداری از دندان هایی سالم و عاری از هر گونه پوسیدگی است گفت: در تحقیقی که بر روی افراد   40 ساله انجام شد حدود  98 درصد آنها به بیماری لثه و الیاف نگهدارنده دندان ها مبتلا بودند واجرای برنامه های خود مراقبتی و فرهنگ سازی به منظور ارتقاء آگاهی چگونگی مراقبت از دندان راهی موثر در پیشگیری از بیماری های دهان و دندان است.


دكتر هروی استفاده از لبنیات ، میوه و سبزی حاوی ویتامین های A,B.C به ویژه در دوران بارداری بانوان ، کاهش تعداد دفعات مصرف مواد قندی ، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان ، استفاده ازفلوراید به منظور مقاوم کردن دندان ها در برابر پوسیدگی و مراجعه به دندانپزشکان هر شش ماه یک بار را از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های دهان و دندان برشمرد.
 
 






:: موضوعات مرتبط: بهداشت , ,
:: برچسب‌ها: پوسیدگی دندان , بیماری لثه , میوه , لبنیات , سبزی , ویتامین های , A , B , C , نخ دندان , فلوراید , تخریب , مسواک زدن , مینای , دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1723
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 21 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: